Večina projektov za pridobivanje bioloških goriv je šele na začetku razvoja. To so goriva, ki so le ena od možnosti za pridobivanje goriva, z manjšo vsebnostjo ogljika in s tem zmanjšanje za izpuste CO2. Postopek pridobivanja poteka po sistemu predelave biomase v tekočino oziroma, da lesne ostanke in žaganje spremenijo v čist, sintetični plin, brez katrana.
Odvrnitev od fosilnih goriv v smislu podnebne zaščite je nujno potrebna. Biološka goriva so odlične oporne točke.
Biodizel
Ta energent pridobivajo predvsem iz naravnega rastlinskega olja. Najpogosteje se uporablja navadna ogrščica. Ostanki hrane in živalske maščobe so tudi možne surovine za uporabo pri pridobivanju bio goriva. Biološko gorivo iz kemičnega vidika ni enako jedilnemu olju, ki ga uporabljamo v kuhinji. Pri tem govorimo o rastlinsko oljnem metilestru.
Pri proizvodnji biološkega dizelskega goriva najprej navadno ogrščico posušimo, zmeljemo v mlinu in dobimo rastlinsko olje. K temu primešamo še približno 10 % metanola, kar je odločilnega pomena. Dodamo katalizator, ki pospeši kemično reakcijo. Mešanico segrejemo na 60 oC. Nastane kemična reakcija, pri kateri se molekule rastlinskega olja, ki jo sestavlja glicerin in niz treh maščobnih kislin, razgradijo. Maščobna kislina se veže z metanolom, v biodizelsko gorivo.
Rezervoarji za biodizel
Vsa vozila ne moremo napolniti z bio dizelskim gorivom. Pri vozilih, ki niso prilagojena bio dizelskemu gorivu lahko pride do poškodbe ali celo do razgradnje tesnil, ki so v rezervoarju. Pri črpalki za vbrizg goriva lahko pride do večjih poškodb. Vozila lahko preprosto predelamo tako, da zamenjamo gumijaste dele.
Rastlinsko olje
Vozila lahko prav tako obratujejo na čisto rastlinsko olje. Poznamo ga pod imenom »Pol«. Uporabljamo lahko olje iz navadne ogrščice, soje, palmovo olje ali olivno olje. Glede na način stiskanja je treba olje še filtrirati. Rastlinsko olje se, od nam dobro poznanega dizelskega goriva, razlikuje v več pogledih. Ni tako tekoče in predvsem pozimi prihaja do problemov z motorjem pri vžigu. Vnetišče je pri 240 oC, kar je precej višje, kot pri navadnem dizelskem gorivu. Da lahko uporabljamo rastlinsko olje, je treba motor vozila posebej prirediti. Tudi iz tega razloga rastlinsko olje v rezervoarjih nemških avtomobilov ni posebej razširjeno.
Bioetanol
Biodizel in rastlinsko olje prideta v poštev kot alternativa za dizelske motorje. Za lastnike vozil z Ottovim motorjem uporabimo bioetanol. Pri proizvodnji bioetanola se sladkor, ki je v rastlinah s pomočjo encimov in kvasnic, spremeni v alkohol. Po destilaciji je koncentracija alkohola 95 %. Da pa ga lahko uporabimo za pogonsko gorivo, mu moramo primešati še 99,7 % ali 99,9 % alkohola. Ta alkohol pridobivamo s posebnim kemičnim procesom oziroma, s tako imenovano absulutacijo. V čisti obliki se bioetanol ne uporablja. Na seznamu je za zdaj samo običajno pogonsko gorivo s 5 % primesjo bioetanola.
Bioestrih
Estri nastajajo kot posledica odgovora med rastlinskim oljem in alkoholom (metanolom). Lastnosti bioestra so izredno podobne lastnostim dizelskega goriva in ga zato lahko dodajajo dizelskemu gorivu, za pridobivanje biodizla. Primešajo ga lahko v 5 do 30 odstotnem deležu. Trenutno se bioestri pridobivajo iz repice, v ZDA pa resno razmišljajo o pridobivanju iz soje.
Vsekakor pa se bodo, tudi v prihodnje, vse velike naftne družbe, vsaka po svoje odzivale na večjo ponudbo alternativnih goriv. V to jih prisiljuje dejstvo, da so spoznali, da je prihodnost predvsem v obnovljivih in alternativnih virih energije. Skupno pa jim je to, da so začele delati na tem področju že zdaj, nekatere bolj, nekatere manj zagreto.