V številnih Mestnih občinah Slovenije se dobro zavedajo, da je parkirnih mest za vsa motorna vozila premalo. Zato v številnih mestih izvajajo ukrepe, s katerimi bodo lahko pridobili dodatna parkirna mesta. Naložbe v sodobna pokrita parkirna mesta pomenijo veliko investicijo. Še vedno in najpogosteje uporabljajo razna preurejanja ulic, v središču mesta in nekaterih delih mesta zunaj središča, v enosmerne.
Tako se na najcenejši način in z le malo dela dodatno pridobijo draga parkirna mesta, pod milim nebom. Stanovalci imajo tako res na voljo več parkirnega prostora, kar pa morajo za parkiranje pod milim nebom drago plačati, celo več, kot plačajo v nekaterih evropskih mestih za pokrita parkirna mesta. Pri nas se številni, zaradi dragega plačila, raje izogibajo urejenim pokritim parkirnim hišam. Zgolj omejevanje parkiranja in draga plačila za parkiranje, v prihodnosti ne bodo prinesla pozitivnih rezultatov.
V tukaj opisanih parkirnih sistemih vozila parkiramo na pomične palete, v nadzemna ali podzemna nadstropja. Ta nadstropja niso dostopna lastnikom parkiranih vozil. Parkiranje vozil in zapuščanje parkirnega prostora opravi računalniško voden transportni sistem, brez prisotnosti voznika.
Parkiranje: uporabnik parkirne garaže pripelje vozilo na prazno, parkirno paleto. S pomočjo svetlobnega znaka voznika usmerijo v pravilno pozicijo parkiranja. Sistem pregleda mere vozila. Pri vozilih, ki so večja, kot je dovoljeno, transportni sistem ustavi premik.
Voznik zapusti vozilo, ki ostane na transportni paleti. Preko horizontalnega in vertikalnega transportnega sistema, naprava vozilo parkira, na prosto parkirno mesto.
Odhod iz garaže: ob zapustitvi garaže, preko kode ključa ali magnetne kartice, sistem preveri pravilnost podatkov. S pritiskom na gumb, transportni sistem vrne vozilo lastniku. Ko se odprejo vrata, vozilo odpeljemo in vrata se samodejno zaprejo. Za lažji odvoz predpisuje zakon dva izhoda ali pomično paleto, ki imata sposobnost obrata za 180o. Transportna pomična paleta ima približno Ø 4,50 m, za potreben prostor ca. 6 x 6 m. Parkirna garaža je zaprta, do poškodb pa ne prihaja.Slika št. 1 prikazuje dvižni sistem z vrtljivo transportno paleto.
Parkirni prostor Paternoster
V Evropi se ta sistem redkeje uporablja. Deluje na principu dvigala. Vozilo samodejno pripelje do prevzemnega prostora. Na sliki št. 2 je prikazan način parkiranja po sistemu Paternoster.
Parkirni sistem - skladovnica
Ta sistem imenujejo tudi multiparkiranje, talno parkiranje, parksage. Deluje na principu visokih regalov. Transportni sistem samodejno prepelje vozilo na prosto parkirno mesto. Parkirni sistem na principu skladovnice prikazuje slika št. 3.
Čakalna doba: problem nastane pri velikih objektih. Parkiranje in odvoz vozila lahko traja dalj časa. Vzrok zato je odvoz in vrnitev parkiranega vozila, zaradi oddaljenosti parkirnega mesta.
Parkirni sistemi so lahko nadzemni, podzemni ali oboje. Vhod in izhod sta v pritličju parkirne hiše. Višina parkirne hiše je do 30 m in so opremljene z vrtljivimi paletami.
Ostaja vprašanje, kako v prihodnosti? O gradnjah garažnih oziroma parkirnih hiš se že dolgo, veliko govori. Toda - cena parkirnega prostora? Ta bo zagotovo, kot vedno doslej tako visoka, da bodo številni še naprej parkirali na mestnih pločnikih, na mestih rezerviranih za invalide ali pa kar v križiščih, kjer so zarisane razširitve, z vmesnimi črtami za razporejanje vozil.