Baterija električnega kolesa ne prenese niti mraza niti toplote in niti, da stoji daljše obdobje izpraznjena.
Tehnološki napredek koristi tudi električnim kolesom. Ne samo, da so njihovi motorji lažji in z veliko večjo močjo so tudi baterije lažje, vendar imajo hkrati večjo zmogljivost. Z enako težo lahko z Litij-on baterijo (Li-Ion) naredijo do 4-krat več kilometrov, kot so jih opravili s svinčeno baterijo, in tudi v primerjavi z nikelj metal hidrid baterijo (NiMH), ki doseže za vsaj 30 % večjo razdaljo.
Poleg tega dobra Li-ionska baterija zahteva minimalno vzdrževanje, ko kolo ni v uporabi poteka praznjenje zelo počasi in tudi reakcija na spominski učinek je manj občutljiva. Poleg tega, da ima baterija zelo visok izkoristek tudi več kot 90 % pomeni, da se med polnjenjem od 1 kW/h električne energije vrine v hrambo vsaj 0,9 kW/h.
Različne Li-ion tehnologije
Li-ion baterije, ki jih lahko kupimo v Evropi, so jih kupci hitro sprejeli, čeprav so dražje in še posebej zato, ker njihovi polnilci zahtevajo višjo stopnjo varnostnih vidikov, saj velja Litium za hitro vnetljiv element.
V tem času so na trgu različne Li-ionske tehnologije, kot so: Li-NMC (litij-nikelj-mangan-kobalt oksid), Li-Po (Lithium Polymer, tudi LiPoly ali LiPo), LiFePO4 ali LFE (litij železo fosfat). Nakupna cena litijeve baterije je med CHF 500 in 1200 €. Odvisna ni samo od števila obremenitve celic in njihovih kakovosti ter obsega, ampak je odvisna tudi od elektronike, iz katere poteka nadzor za polnjenje in praznjenje (življenjska doba in varnost baterije).
Nekateri modeli baterij gredo pri polnjenju in praznjenju zaradi shranjevanja skozi vseh ciklusov. Ta pomnilnik si je mogoče ogledati s pomočjo računalnika, ki je priključen na baterije. Tako lahko proizvajalec preveri podatke o obremenitvi v primeru tehničnih težav ali garancije s strani kupca.
Baterije se starajo tudi, če jih ne uporabljamo
Proces staranja je neizogiben in se zgodi s kemično pretvorbo. Še bolj kot za cikluse polnjenja in praznjenja, se v času, ki preteče, ko baterija stoji v mirovanju, se njena učinkovitost hitro zmanjša. Zaradi tega je smiselno, da se pred nakupom kolesa na električni pogon predhodno pozanimamo o proizvodni starosti električnega kolesa vključno z njegovo baterijo. Električno kolo, ki je že več mesecev stalo v skladišču, ni nujno dober nakup. Pozornost moramo posvetiti predvsem bateriji, ki lahko po daljšem času velja "za ničvredno" saj začne njihova garancija veljati z datumom izdelave in ne z datumom nakupa kolesa!
I.K.