Razno

Kako umiriti od dela utrujene noge

Ali je mogoče celo imeti dober dan po težki in slabi neprespani noči?


Utrujene noge so običajna pritožba za večino ljudi, zlasti tistih, ki morajo stati dlje časa (denimo blagajniki in prometni policisti) ali hoditi po dolgih razdaljah (kot so strežniki restavracij in poštni delavci). Še en skupni vzrok za boleče in utrujene noge je v neprimernih čevljih, kot so ženske visoke petice in druge modne, vendar nepraktične ponudbe. Kot tak, je neprecenljivo učenje, kako ublažiti utrujene noge bodisi doma bodisi po zdravljenju usposobljenih strokovnjakov.

Upravljanje z utrujenimi nogami doma pred spanjem

1  Dvignite noge med počitkom

Del vzrokov zaradi bolečine je posledica otekline, zato dvigovanje stopal med sedenjem pripomore k negativnosti težnosti in pustite, da krvna in limfna tekočina zapusti spodnje noge in se vrne v obtok. Izkoriščanje nogavic / kilonov bo prav tako pomirilo noge navzdol, kar jih bo še bolj pomirilo.

- Dviganje nog na vsaj raven srca je dobro za promocijo krvnega obtoka.

- Z blazinicami vzemite vzglavnike, medtem ko ležite na kavču, vendar ne prekrivajte pretoka krvi s križanjem gležnjev.

Po končanem delu umirite od dela utrujene noge tako, da spodnjo stran povzdignete_1
Po končanem delu umirite od dela utrujene noge tako, da spodnjo stran povzdignete_1

2  Zamenjajte svoje čevlje

Nezadostni, slabo prezračeni in / ali preveč težki čevlji prispevajo tudi k utrujenostim in bolečim nogam. Kot tak, nosite stabilno, lahno obutev, ki ustreza vaši zaposlitvi, športu ali dejavnosti. Namestite jih le z največ eno peto. Visoke pete množijo prste in spodbujajo patološko nogo. Če ste resen človek, boste zamenjali čevlje vsakih 300 km ali po treh mesecih, kar nastopi prej.

Zamnjajte svoje čevlje
Zamnjajte svoje čevlje

-     Ne pozabite vedno tesno povezati čevljev, ker so ohlapni čevlji za noge in mišice na spodnjih delih nog bolj obremenilni.

 -    Poskusite čevlje za svoje noge pozno v dnevu, ker je to čas, ko so vaše noge takrat največje, običajno zaradi otekline in rahlega stiskanja vaših lokov.

Nosite ortopedske čevljev

Zamnjajte vložke v čevljih
Zamnjajte vložke v čevljih

Če imate ravne noge in preživite veliko časa, stoje, ali hodite, potem pa razmislite na ravne čevlje. Ravni čevlji so prilagojeni vložki za čevlje, ki podpirajo lok tvoje noge in spodbujajo boljšo biomehaniko med stanjem, hojo in tekom. Ti čevlji vam pomagajo zmanjšati tveganje za nastanek težav pri drugih sklepih, kot so gleženj, kolena in boki.

 Zdravstveni delavci, ki izdelujejo po meri ravne čevlje, vključujejo povzdignjene podplate in nekatere zgradbe kosti in kiropraktike.
 Nekateri načrti zdravstvenega zavarovanja pokrivajo stroške prilagojene ortopedije, če pa ne, potem upoštevajte par ortopedske vložke za čevlje, ki so precej cenejši in lahko hitro olajšajo neprijetnosti.

Zamnjajte vložke v čevljih_1
Zamnjajte vložke v čevljih_1

4  Izgubite težo, še posebej, če ste debeli.

Izguba telesne mase pomaga preprečevati različne težave s stopalom, ker je na kosteh in mišicah nog in spodnjih nog manj pritiska. Za večino žensk poraba manj kot 2.000 kalorij na dan, vsak teden povzroči nekaj izgubo telesne mase, tudi če ste le lahki vaditelj. Večina moških bo izgubila težo pri manj kot 2.200 kalorij na dan.

Izgubiti nekaj telesne teže, še posebej, če ste debeli
Izgubiti nekaj telesne teže, še posebej, če ste debeli

Preklopite na pusto meso in ribe, cela zrna, sveže pridelke in veliko vode za najboljše rezultate pri hujšanju.
Mnogi ljudje s čezmerno telesno težo imajo ravne noge in nagibajo k prevelikemu iskanju gležnjev, zato je odločitev za izbiro čevljev z odlično podporo lokom.

5  Nadzor nad nesteroidna protivnetna zdravila NSAID-i.

Nesteroidna protivnetna zdravila (NSAID-ji), kot so ibuprofen, naproksen ali aspirin, so lahko kratkotrajne rešitve, ki vam pomagajo pri bolečini ali vnetju v nogah. Upoštevajte, da so ta zdravila v želodcu, ledvicah in jetrih lahko težka, zato je najbolje, da jih ne uporabljate več kot 2 tedna na odseku.

Nesteroidna protivnetna zdravila (NSAID-ji), kot so ibuprofen, naproksen ali aspirin
Nesteroidna protivnetna zdravila (NSAID-ji), kot so ibuprofen, naproksen ali aspirin

Odmerjanje za odrasle je običajno 200-400 mg, peroralno, vsake štiri do šest ur. Alternativno lahko poskusite tudi analgetike brez recepta, kot je acetaminophen (Tylenol), da vam pomirjajo noge, vendar jih nikoli ne vzamete vzporedno z nesteroidnimi protivnetnimi zdravili.

Bodite previdni, da ne vzamete nobenih zdravil na prazen želodec, saj lahko dražijo podlogo želodca in povečajo tveganje za razjede.

Ne jemljite nesteroidnih protivnetnih zdravil, če imate razjede, srce ali ledvično bolezen

6  Vzemi Epsom solno kopel

Namakanje stopal v topli kopeli Epsom soli lahko bistveno zmanjša bolečino in otekanje, še posebej, če je bolečina povzročena z mišično napetostjo. Magnezij v soli pomaga mišicam sprostiti. Voda ne preveč vroči (da preprečite opekline) in ne potopite v kopel za več kot 30 minut, ker slana voda potegne tekočino iz telesa in začne te dehidrirati.

Namakanje stopal v toplo Epsom solno kopel, ki lahko znatno zmanjša bolečino in otekanje
Namakanje stopal v toplo Epsom solno kopel, ki lahko znatno zmanjša bolečino in otekanje

-    Če je otekanje vaših nog posebna težava, sledite topli soli z ledeno kopeljo, dokler se noge ne počutijo nenadoma (približno 15 minut).

-    Vedno si zapomnite, da temeljito posušite noge po stopalni kopeli, da preprečite zdrs in padec.

7.   Uporabite majhen leseni valj.

Premikanje utrujenih stopal nad lesenim valjčkom (najdemo v številnih trgovinah z drogerijami) je dober način za masažo napetosti iz vaših nog in potencialno lajšanje blagega do zmernega neugodja. Iz naravnega lesa se zdi, da deluje bolje pri pomirjujočih mišicah kot plastika, steklo ali kovina.

Uporabite majhen leseni valj. Noge nad lesenim valjčkom lahko na dober način uporabimo za masažo napetosti iz vaših nog
Uporabite majhen leseni valj. Noge nad lesenim valjčkom lahko na dober način uporabimo za masažo napetosti iz vaših nog

Poiščite žlebaste ali rebraste sorte.

-    Postavite leseni valj na tla, pravokotno na noge, in jih trdno zvijte naprej in nazaj počasi vsaj 5 do 10 minut. 

-    Ponovite tolikokrat, kolikor je treba, čeprav ste po prvem koraku z valjčkom morda malce boleče.

I.K.



Knjiga Ogrevanje


Knjiga »Ogrevanje – vse za ogrevalno tehniko«, ki jo smo jo izdali meseca julija 2013, ne zagotavlja samo znanja o tehniki, zamenjuje tudi številne in že do zdaj uveljavljena mnenja strokovnjakov. Moja želja je , da se s pomočjo kakovostne strokovne knjige, kateri bodo sledile še knjige, kjer bodo opisani sodobni načini o prezračevanju, kakovostni gradnji objektov kot je ničelna energijska hiša ter izvajanje vodovodnih instalacij.

Naročite svoj izvod knjige Ogrevanje