In kaj se dogaja?
Zaskrbljeni delavci se v avtomobilski industriji želijo, zapreti dohodek in garancije za zaposlitev. Ravno obratno kot delodajalci, kar je prilagodljivost in nepredvidljivi položaj. Možnosti za hitro poravnavo vse bolj bledijo, potem ko se hitro zapirajo obstoječe tovarne, se stopnjujejo tudi spor, saj se skladišča vse bolj polnijo. Glavni vir skrbi je vse večji premik v smeri električnih vozil.
Delodajalci v glavnem ugotavljajo, da imajo električna vozila 80 % (EV) manj delov in jih je lažje sestaviti, kar pomeni, da bodo zato potrebovali veliko manj delavcev, tudi tistih, ki izdelujejo dele, kot so motorji in menjalniki, kažejo številne analize po svetu. Toda EV vozila bi lahko ustvarili tudi nova delovna mesta in tako naredili stvari, kot so baterije, elektromotorji, elektronika in toplotni sistemi.
Zato ne morejo biti paralizirani zaradi negotovosti, je mnenje številnih središč za avtomobilistične raziskave. Podjetja se morajo v prihodnje vse bolj med sabo povezovati in napredovati, staviti na tehnologijo in načrtovati svojo dobavno verigo glede na to, kam mislijo, da bo šla trgovinska politika. Dokler se obe strani ne bosta združili in bosta tudi v prihodnje v skupni viziji, se rezultati ne bodo izboljšali.
Prometna omrežja so danes največji potrošniki nafte in izdelkov, povezanih z nafto, kar pomeni, da je vpliv električnih avtomobilov na okolje lahko pozitiven dodatek za naša prometna omrežja. Če ne potrebujemo stalne porabe olja za neposredno zgorevanje, se lahko zmanjša število emisij, ki nastanejo zaradi naših transportnih potreb. Kljub temu je vpliv električnih vozil na okolje pogosto videti kot negativna izkušnja.
Kako je to lahko?
Večina elektrarn še vedno porablja naravne vire, čeprav so električni avtomobili rešitev z nizko proizvodnjo ali brez emisij, bo moč, ki jo uporabljajo, v večini okoliščin še vedno porabila fosilna goriva. Čeprav se lahko poraba dizelskega goriva zmanjša, se mora odzivnost premoga, zemeljskega plina in drugih virov povečati. V nasprotnem primeru ne bo mogoče vsak večer polniti električnega avtomobila.
Če se lahko uporabljajo električni viri z nizkimi ali ničelnimi emisijami, je vpliv električnih avtomobilov na okolje lahko pozitiven. To velja samo, kadar se za postopek polnjenja uporabljajo sredstva sončne ali vetrne energije. Možna je tudi moč, ki jo ustvarijo jedrski reaktorji, čeprav bo grožnja zrušenja tudi vedno prisotna. Elektrarne na premog so prvo onesnaževalo in posledično odgovorni za nastanek toplogrednih plinov.
Kadar vir emisij preusmeri iz izpušnih cevi avtomobilov na dimnike elektrarn, se zdi, da je okolijsko škodo lažje nadzorovati. V resnici so tako električni avtomobili danes negativno vplivali na okolje. Elektrarne na premog, tudi s povečano regulacijo, so še vedno največji vir emisij toplogrednih plinov, ki se sproščajo v okolje.
Strokovnjaki ocenjujejo, da se iz elektrarn na premog na leto v ozračje sprosti več milijard ton ogljikovega dioksida. Če bo vozni park električnih vozil naraščal in se ne bo enakovredno povečalo obnovljivih virov energije z nizko ali brez emisij, bo povpraševanje po elektrarnah na premog naraslo.
To pa pomeni, da se bo povečalo tudi onesnaženje
Študije so že zdavnaj pokazale, da se več onesnaževanja s toplogrednimi plini ustvari z EV, ko lastniki ponoči vtaknejo el. kabel v svoja vozila, da se do jutra napolnijo. Če bi lastniki svoja vozila naključno vklopili čez dan, ko so mešanice komunalnih goriv bolj raznolike, bi se stopnje proizvodnje toplogrednih plinov zmanjšale. To je zato, ker večina komunalnih podjetij raje poganja svoje elektrarne na premog ponoči, čeprav se na vetrni ravni ponoči tudi povečujejo.
Ugotovljeno je namreč, da so električni avtomobili učinkovitejši in zato odgovorni za manj emisij toplogrednih plinov in drugih emisij kot avtomobili, ki jih poganjajo izključno motorji z notranjim zgorevanjem. Študija EU, ki temelji na pričakovani učinkovitosti leta 2020, je pokazala, da bi električni avtomobil, ki uporablja elektriko, proizvedeno izključno iz elektrarne na olje, porabil le dve tretjini energije bencinskega avtomobila, ki potuje na isto razdaljo.
In čeprav se zdi električno vozilo odličen način za varstvo okolja, se kaže, da je vpliv električnih avtomobilov na okolje zdaj drugače.
I.K.